Marketing dzieli się na różnorodne rodzaje, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak też dużo innych, jakkolwiek statystyki uwypuklają przejrzyście, że na ludzi najprzyzwoiciej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jakkolwiek nie tylko – wkracza w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego konsumenta lub wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
strategia marki kraków
Ta schematyczna reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka klientów. Sposoby na dotarcie do klienta, naturalnie prawdopodobnego klienta są niesłychanie rozmaite. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niesłychanie przyzwoicie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w następstwie tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.